Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

Železniční most přes přehradu Hracholusky čeká zatěžkávací test

neděle, 21. dubna 2019, 08:40

Tři těžké dieselové lokomotivy otestují příští sobotu 27. dubna nový železniční most přes přehradu Hracholusky. Každá váží 116 tun, na most by měly vyjet kolem 08:00. Zatěžkávací zkoušku budou moci lidé sledovat celé dopoledne. První vlak vjede na nový most v úterý 30. dubna, kdy tu po devíti měsících skončí výluka. Výměna mostu, starého 118 let a přezdívaného Rámusák, začala loni v listopadu.

Téměř 210 metrů dlouhý ocelový most mezi Pňovany a Malovicemi, který je 40 metrů nad hladinou Mže a přehrady, je součástí lokální trati z Pňovan na severu Plzeňska do Bezdružic na Tachovsku. Každý ze tří oblouků vyměňovali stavbaři tak, že na starý nasunuli nové pole, díly sešroubovali a dohromady je otáčeli hydraulickými lisy. Starý díl pak vysunuli a odvezli do šrotu. Staré pole vážilo asi 170 tun, nové 200 tun. „Podobná metoda se v ČR dosud nepoužila," řekl Petr Žákovec ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby za 109 milionů korun.

Na mostě už jsou koleje i je zavěšena lávka pro cyklisty a pěší, na kterou dal 12 milionů Kč Plzeňský kraj. Dosud přes most chodili lidé po manipulační lávce pro železničáře, což bylo nebezpečné. Kraj dále staví půl kilometru dlouhé nájezdy z obou stran mostu za čtyři miliony korun. Na obou březích navážou na rozsáhlou síť místních stezek a cyklotras. „Pňovanský už je hotový, druhý nájezd se dokončuje," uvedl Žákovec.

Dokončení stavby podle hejtmana Josefa Bernarda (ČSSD) naváže na zahájení turistické sezony. „Trať, která vede do jediných lázní v regionu - Konstantinových Lázní, má významný turistický potenciál od jara do podzimu. Ranní spoje o víkendech budeme posilovat," uvedla Marcela Benediktová z firmy POVED, organizátora veřejné dopravy.

Půvabná trať

Provoz na trati z Pňovan do Bezdružic byl zahájen 6. června 1901. Od roku 2014 existuje přímé spěšné spojení Plzně s Konstantinolázeňskem. „Trať je bezesporu jedna z nejpůvabnějších v Česku a určitě významná pro podporu cestovního ruchu v oblasti Bezdružicka a Konstantinových Lázní," řekl Miroslav Klas ze sdružení, které se snaží o propagaci tratě. Přes zimu slouží k dopravě zaměstnanců a školáků hlavně do Plzně.

O čem píše Drbna.cz

Plaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematikyPlaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematiky

Plaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematiky

sobota, 24. srpna 2019, 17:02Ministr školství Robert Plaga (ANO) chce zrušit plánované zavedení povinné maturity z matematiky....

Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTELetiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

sobota, 24. srpna 2019, 11:58Letiště Václava Havla vyloučilo z výběrového řízení na sedm celotělových skenerů čínské firmy...

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje BabišeVedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

pátek, 23. srpna 2019, 21:55Předsednictvo ČSSD dnes nepodpořilo odchod strany z vlády. Pro opuštění kabinetu hlasovalo 11 ze 42...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o