Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

Město představí veřejnosti studii přestavby křižovatky Rondel

pondělí, 24. června 2019, 14:45

Ve středu 26. června se uskuteční od 17 hodin veřejné představení studie Rondel ve Sněmovním sále plzeňské radnice, náměstí Republiky 1. Záznam z projednávání bude živě přenášen na web plzenvkostce.cz a na facebookovou stránku Plzeň – oficiální stránky města. Za vedení města budou přítomni technický náměstek Pavel Šindelář a náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Zastupitelstvo města Plzně schválilo na svém posledním zasedání další přípravy přestavby křižovatky zvané Rondel v městské části Roudná. Důvodem potřeby rekonstrukce je zejména špatný technický stav mostů, ale také potřeba zlepšit obslužnost lokality veřejnou dopravou a vytvoření městské třídy, která propojuje centrum města se Severním Předměstím. Schválená varianta počítá s tím, že současný kruhový objezd i mimoúrovňovou silnici nahradí úrovňová křižovatka.

„Křižovatka Rondel na Karlovarské byla realizována na přelomu 60. a 70. let minulého století a vzhledem k postupně se zhoršujícímu stavu mostů je již delší dobu zřejmé, že je zapotřebí tuto křižovatku upravit. Současně se tím pro město Plzeň naskytla jedinečná šance urbanisticky propojit centrum města se Severním Předměstím. Hledal se tedy takový návrh, který bude pro město Plzeň, Ředitelství silnic a dálnic České republiky a zejména pro obyvatele Plzně nejvhodnější. Takovéto řešení se nám díky úzké spolupráci se všemi dotčenými stranami podařilo najít,“ uvedl Pavel Šindelář, technický náměstek primátora města Plzně.

„Zásahy do stávajícího stavu křižovatky bude možné provádět nejdříve v roce 2023, tedy po dokončení západní a severovýchodní části městského okruhu, který této lokalitě výrazně dopravně odlehčí. Zároveň však nelze stavbu zbytečně odkládat vzhledem ke stavu mostů,“ vysvětlil technický náměstek Pavel Šindelář. Protože je nutné realizovat stavbu při zachování tramvajové i automobilové dopravy, lze předpokládat délku trvání stavby dvě až tři stavební sezony. Realizaci stavby bude tedy možné časově umístit mezi roky 2023 až 2026.

Napsal(a) Adriana Jarošová | Foto město Plzeň

Štítky Plzeň, Rondel, doprava, veřejnost,

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Dnes, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

Dnes, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Dnes, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o