Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

Řidičům v Plzni se otevře nový most přes trať na Domažlické ulici

středa, 3. července 2019, 13:43

Řidičům v Plzni se 10. července otevře nový most přes železniční trať na Domažlické ulici. Estakáda, tedy silnice na pilířích, je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 km dlouhé přeložky silnice I/26 do Domažlic a Německa. Jde o nejnáročnější část třetí etapy oprav železničního uzlu v Plzni, která stála 1,1 miliardy Kč a je jednou z největších železničních staveb v zemi. Novinářům to dnes řekl Pavel Brůžek z firmy Swietelsky stavební.

Přeložka začíná u bývalé sokolovny, kde vznikl nový kruhový objezd, z něhož se bude vyjíždět na estakádu a nově do areálu strojíren Škoda. Má dva pruhy, k nimž lze v budoucnu přidat další dva. Zanikne tak desítky let kritizovaný nebezpečný železniční přejezd na Domažlické ulici, který komplikoval železniční i automobilovou dopravu. Stavba také umožní elektrifikaci hlavní tratě z Plzně do Mnichova. Ještě v červenci se otevře přeložka části domažlické trati, na níž vznikne bezbariérová železniční zastávka Plzeň-Skvrňany.

Nová estakáda umožní mimoúrovňové křížení domažlické a chebské trati s vozovkou. Podle Václava Šťastného ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) podobné vedení silnice nad tratí v Plzeňském kraji nikde není.

Zhruba 2,5kilometrový železniční úsek je posledním neopraveným na chebské trati a na domažlické bude předcházet modernizaci koridoru Plzeň - Domažlice - státní hranice a dále na Mnichov. Vlaky od Domažlic i Chebu musely dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 km/h, přitom povolená rychlost na modernizované chebské trati je 110 km/h a na opraveném hlavním nádraží 80 km/h. Po opravě zastaralého skvrňanského úseku se tam bude jezdit až 100 km/h.

U zastávky Plzeň-Skvrňany vznikla nová jednokolejná železniční trať na Domažlice a dvojkolejná na Cheb. Nejnáročnější byla přestavba přesmyku, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních rekonstruovaly tři tratě a tři mosty bez přerušení provozu během většiny prací.

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Dnes, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

Dnes, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Dnes, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o