Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

Řidičům v Plzni se otevřel nový most přes trať v Domažlické ulici

pátek, 12. července 2019, 13:37

Řidičům v Plzni se dnes dopoledne otevřel nový most přes železniční trať v Domažlické ulici. Estakáda, tedy silnice na pilířích, je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 kilometru dlouhé přeložky silnice I/26 do Domažlic a Německa, která už je také zprovozněná. Jde o nejnáročnější část třetí etapy oprav železničního uzlu v Plzni, která stála 1,1 miliardy Kč a je jednou z největších železničních staveb v zemi. Novinářům to dnes řekl Pavel Brůžek z firmy Swietelsky stavební.

"Díky mostu zmizel i poslední železniční přejezd na frekventované silnici ve městě, trať už Domažlickou třídu nepřetíná," uvedl. Nebezpečný přejezd, který v místě byl desítky let, řidiči i železničáři dlouho kritizovali, protože komplikoval oba druhy dopravy.

Přeložka začíná u bývalé sokolovny, kde vznikl nový kruhový objezd. Má dva pruhy, k nimž lze v budoucnu přidat další dva. Z úseku zmizelo několik budov a silnice se napřímila. Nová kruhová křižovatka zlepšuje napojení sousedního areálu bývalé Škody Plzeň. Po mostě budou jezdit trolejbusy až do průmyslové a obchodní zóny Borská pole a umožní také budoucí elektrifikaci trati z Plzně do Mnichova.

Nová estakáda umožnila mimoúrovňové křížení domažlické a chebské trati s vozovkou. Podle Václava Šťastného ze Správy železniční dopravní cesty podobné vedení silnice nad tratí v Plzeňském kraji není.

Sdružení firem Swietelsky stavební a Swietelsky Rail začalo podle jejich mluvčího Zdeňka Zuntycha hned po dnešním otevření tří silničních staveb dokončovat přeložku části domažlické trati do nové polohy. Zhruba 2,5kilometrová přeložka se má otevřít ještě o prázdninách. Nejnáročnější je přestavba úseku, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních rekonstruovaly tři tratě a tři mosty. Na přeložce vznikne nová bezbariérová železniční zastávka Plzeň-Skvrňany.

Vlaky od Domažlic i Chebu musí dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 km/h, přitom povolená rychlost na modernizované chebské trati je 110 km/h a na opraveném hlavním nádraží 80 km/h. Po opravě zastaralého úseku se tam bude jezdit až 100 km/h.

Napsal(a) ČTK

Štítky ČR, silnice, železnice, stavby, Plzeň,

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Dnes, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

Dnes, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Dnes, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o