Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

Plzeňský kraj opravil 2/3 paralelní silnice k D5 Praha-Rozvadov

úterý, 30. července 2019, 09:24

Plzeňský kraj už rekonstruoval na Tachovsku téměř celý zhruba 40 km dlouhý úsek silnice II/605. Na tomto paralelním tahu k dálnici D5 výrazně roste doprava. Osobních vozidel už je tam nejméně tolik jako před otevřením dálnice z Plzně do Tachova v roce 1997 a přibývá také nákladních, řekl Josef Popule ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚS). Silnice II/605 z Prahy na státní hranici měří 145 km a více než polovina je v Plzeňském kraji, který už dvě třetiny trasy obnovil.

V Plzeňském kraji vede nejdelší část komunikace II/605, přes 40 km, po Tachovsku, o něco méně na Rokycansku a menší úseky jsou na Plzni-severu a v Plzni. Na Tachovsku začala rekonstrukce II/605 už v roce 2012 a dosud přišla na zhruba 400 milionů korun. Chybí pouze dva úseky u Rozvadova, tedy u státní hranice, a průtahy obcemi na trase, které by měly být hotové do pěti let. Průtahy SÚS neopravovala kvůli tomu, že všechny obce budovaly chodníky, kanalizaci a vodovody.

SÚS teď dokončila úsek od Václavského rybníka pod Přimdou do Přimdy a příští rok zbývá 3,3 km od Svaté Kateřiny na začátek Rozvadova, který má stavební povolení. Jde o stavby za 40 milionů Kč. "Příští roky bychom měli mít na Tachovsku hotovou celou trasu. Problém je s úsekem k hranicím, kde se vytváří studie s obcí Rozvadov a podnikateli v bývalé celnici," uvedl Popule. Záměrem je vytvořit tam místo čtyřproudé silnice dva pruhy a pozemky předat obci na chodník a cyklostezku.

Nejdražší byl první úsek od Sulislavi až na začátek Boru, který stál 220 milionů Kč. "Šli jsme ve stávající trase. Nejsou tam směrové změny, ani rozšiřování," uvedl Popule. Na II/605 se opravují podkladní a konstrukční vrstvy, které mají vydržet při současném provozu 50 až 60 let. Po deseti letech se musí měnit vrchní obrusné vrstvy.

Další velké opravy II/605 provádí SÚS na Rokycansku. Postupná obnova silnice, která byla do roku 1997 jedinou kvalitní trasou na Západ, je krajskou prioritou. Jediná umí přenést dálniční provoz bez následků, uvedl Popule. Osobních vozů přejede po silnici ke 13 tisíc denně. Mýtnému se na ní vyhýbají velké počty nákladních vozidel, jež vozí materiál do průmyslových zón a zásobují oblast.

Napsal(a) ČTK | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, Německo, silnice, stavby, správa, D5, Plzeňský,

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Dnes, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

Dnes, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Dnes, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o