Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

V Chemnitzu začaly vozit cestující první dvě tramvaje ze Škody

neděle, 29. září 2019, 09:54

První dvě za tramvaje ForCity ze Škody Transportation začaly vozit cestující v německém Chemnitzu (Saské Kamenici). Plzeňské strojírny tam dodají 14 vozidel za zhruba 950 milionů Kč. Tramvaje pro 281 cestujících, z toho 64 sedících, jsou nové koncepce - obousměrné, nízkopodlažní s nerezovou skříní. Jde o první město v Německu, kde slouží v provozu s cestujícími tramvaje vyrobené v Plzni, řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer.

Zakázka podle něj dokazuje, že škodovácké tramvaje mohou uspět ve veřejné dopravě západoevropských měst i v konkurenci největších světových firem. "Na německém trhu se nám v posledních letech daří. Osmdesát moderních tramvají zamíří v letech 2021 až 2027 na tratě mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg," uvedl Majer. Škoda Transportation tam loni v červnu zvítězila v tendru dopravního podniku Rhein-Neckar-Verkehr. Součástí je opce na dalších 34 vozidel, celková hodnota kontraktu včetně opcí činí téměř deset miliard korun.

Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku tramvají pro dopravní podnik města Chemnitz (CVAG) v červnu 2016. Už v roce 2012 tam vozila cestující testovací tramvaj ForCity Alfa. Její provoz byl vyhodnocen jako velmi úspěšný a podle Majera byl základem pro pozdější nabídku. Další dvě tramvaje ForCity Smart Artic vyrobené ve finské Škodě Transtech jsou v provozu ve městě Schöneiche nedaleko Berlína.

"Cestující v Chemnitzu mají vozy s nejmodernějšími technologiemi - nápravnicovými podvozky, vzduchovým vypružením, bezpřevodovkovým pohonem a s motory osazenými permanentními magnety," řekl Majer. Široká rovná ulička nemá podélné sklony. Tramvaj se vzduchovým vypružením udržuje nástupní hranu ve stejné výši bez ohledu na zatížení vozu. Umožňuje tak nastupovat s vozíčky a dětskými kočárky bez přídavných ramp. Podle hlavního inženýra projektu Jaroslava Kulhánka se nabízí přirovnání k nástupu v metru. Vozy mají novou generaci elektrického pohonu i software. "Šlo o kompletní vývoj nové tramvaje. Spolupracovali jsme s odborníky z CVAG," dodal.

Tramvaj o délce 31,4 metru má klimatizaci pro řidiče i cestující, informační systém a audiosystémem pro zrakově postižené. Dva velké prostory mohou sloužit až pro čtyři invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro čtyři až šest jízdních kol.

Napsal(a) ČTK | Foto skoda.cz

Štítky ČR, Německo, stroje, MHD, tramvaje, Škoda Transportation, Chemnitz,

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Dnes, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

Dnes, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Dnes, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o