Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Plzeňská Drbna

V Plzni začnou testovat novou linku s trolejbusy Škoda a Ekova

čtvrtek, 10. října 2019, 11:25

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) začnou od konce roku testovat novou trolejbusovou linku, která spojí západní a východní okraj Plzně. Od ústředního hřbitova na výpadovce na Prahu pojede přes centrum do Křimic, Radčic a Malesic. Firma na ní vyzkouší vozidlo od jiného výrobce, dosud má trolejbusy výhradně z plzeňské Škody Electric. Novinářům to řekl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Oba výrobci nabízejí vozy s bateriemi na jízdu mimo troleje.

"Půjčíme si trolejbus od ostravského výrobce Ekova Electric. Pro nás i cestující by to byla velmi zajímavá zkušenost. Na nové lince vyzkoušíme také oba typy bateriových trolejbusů, které již provozujeme, krátký 26 Tr a kloubový 27 Tr (od Škody)," řekl.

Linka o délce zhruba 13 kilometrů povede po trolejích od hřbitova přes centrum na centrální autobusové nádraží, odkud by jela dále na baterie do Křimic, Radčic a Malesic, což je zatím nejdelší úsek, který by plzeňské trolejbusy zvládly bez trakce.

"Ceny vozidel (Ekova a Škoda) zatím nelze porovnat, protože zapůjčený ostravský trolejbus je zatím prototypem. Je už ale ve zkušebním provozu s cestujícími v některých českých městech," uvedl mluvčí PMDP René Vávro.

Podle vedoucího dopravně provozního úseku Miroslava Macháně je zimní období pro zkušební provoz ideální, protože přináší nejvíce provozních komplikací. "Linku plánujeme provozovat několik týdnů na přelomu roku. Po většinu času zde bude jezdit jen jedno vozidlo nad rámec jízdních řádů. Poté vše vyhodnotíme a odladíme návrh pro plný provoz," řekl. Pokud půjde všechno hladce, začne za rok.

Baterie vozu Ekova Electron 12T mají podle PMDP obdobnou kapacitu jako škodovácké, umožňují dojezd zhruba 12 km, bez elektrického vytápění 18 km. Dvanáctimetrový nízkopodlažní trolejbus, který má bateriový pohon i možnost dobíjení za jízdy z troleje, prošel od loňského října testováním v Ostravě. Pojme až 87 cestujících, z toho 26 sedících. Pražský dopravní podnik ho zkouší od letošního září na lince z Palmovky do Letňan.

Ostravská firma modernizuje tramvaje a vyrábí elektrobusy, které sama vyvíjí. Je dceřinou společností městského Dopravního podniku Ostrava.

PMDP pořídily za poslední tři roky pořídily už 25 moderních bateriových trolejbusů, dalších sedm představí v příštích měsících. "Nechceme jen obnovovat vozový park na stávajících linkách. Nové technologie přinášejí příležitost rozšířit elektrickou dopravu i tam, kde by se budování tratí nevyplatilo," dodal šéf představenstva PMDP Roman Zarzycký.

Napsal(a) ČTK | Foto DPP

Štítky ČR, MHD, trolejbusy, Škoda Electric, Ekova, Plzeň,

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Dnes, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

Dnes, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Dnes, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o